søndag, februar 10, 2013

Den siste uka via Instagram

Ett av ukas høydepunkter om vinteren er fredagstulipanene.  


 
 Kaffeslabberas hos en tante som er lykkelig eier av et helt servise av Figgjo Sissel i grønt, her representert av tekanna.




Lesestoff på sengekanten.  



 
Fint stemorsservise fra Porsgrund, kjøpt på Vestkanttorget for noen år siden.



Mozarts klaverkonsert nr. 21 med Christian Ihle Hadland og Oslofilharmonien på Morgenkonserten i P2.



 En av barndommens store fascinasjoner - Tandberg båndspiller. Vi lytter igjennom morfars gamle bånd! Masse gamle konsertopptak fra radioen og gamle gubber som synger tretti vers av sanger de har lært i barndommen. Morfar var også glad i å dokumentere og arkivere.



Fin vårvinterstemning sett fra togvinduet.


(Følg meg gjerne på @glamourbibliotekaren)


4 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

Fine bilder. La spesielt merke til din tantes kakebord.. nam! Hørte forresten Hadland og Mozarts 21 på plate til frokosten i dag. En veldig fin start på dagen! :-)

Synne sa...

Jeg forelsker meg i allegamle båndspiller ejeg ser! Min morfar har også en fa Tandberg, og den er eldgammel av typen beige-og-rund-i-kantene, og jeg vil spise den opp hver gang jeg er på besøk.
Dette ser ut til å ha vært en hyggelig uke!

lindater sa...

En båndspiller! Noe så fantastisk!

Glamourbibliotekaren sa...

Stine Arkeologine: Nøyaktig den samme som ble spilt på radio :)

Synne: Jeg elsker gamle lydbånd! Fant ett fra da jeg var to. Moro!

Linda Terese: Et must i ethvert hjem!

Populære innlegg