fredag, november 29, 2013

Glamorøs fredag


God morgen!

Fredag igjen, den siste i november - og husk: Søndag kjører vi i gang bloggens adventskalender, for sjuende år på rad! Ikke mye er nytt der i gården, men sånn er det jo med tradisjoner. 

Dagen og helga skal brukes til å gjeninnrede biblioteket her i huset, planen var å gjøre det forrige helg men det ble noen forsinkelser. Gleder meg! De siste månedenes tilskudd til vinylsamlinga skal organiseres nå som jeg endelig har plass til det, og jeg skal jammen spille plater! Ellers en konsert, kanskje en juletretenning, og garantert film. Elsker helg!


Dagens duft er Salvador Dalis Laguna, min evige førjulsyndling, og ellers er de utvendige glamoureffektene hvit bluse og perler i ørene. 


God helg alle sammen, og legg igjen fredagsrapportere i kommentarfeltet, er dere snille! The more the merrier!


Og en låt til slutt for å piske i gang adventsstemningen - Sarah Vaughan og Michel Legrand synger "Sweet gingerbread man"!






God fredag alle sammen!


22 kommentarer:

Anonym sa...

her sitter jeg, nyklippet og dufter av D&G nr 3. Gleder meg til å finne fram adventslysestake, røkelse og juleplatene. Ser fram til en rolig og fin adventstid. God helg til glamourbibliotekaren og alle følgere fra Kjersti

.mette sa...

Jobb er bra - men helg er dog bedre! Det lysner ute, i morgen har Folkemuseet åpent med gratis inngang for OBOS-medlemmer og kunder i DNB. Stor julemarked - og der er jeg. Perler i ørene og perle rundt halsen og helgesmil og munnen..mette

Glamourlegen sa...

Dagen vært i gang siden før kl 5 så her har det blitt frokost og bøtter med kaffe. Glad for mine første iHerb-kjøp, hvis tulla tillater skal jeg kose meg litt med dem i dusjen senere i dag. Skal ellers kjøpe inn blomster til helgen, blir navneseremoni i Rådhuset i morgen og koselig familieselskap. Sjefen roper, må lukke mac´en og bare nyte litt. God helg alle!

Karrimarri sa...

Herleg med helg. Og når advent startar, så er det jo berre enno betre :) Her står julegrankveiking, adventspynting og kanskje litt baking på menyen.Ser fram til ei forhåpentlegvis roleg og fin adventstid :)
God helg :)

koristen sa...

Jeg er litt trøtt etter julebord i går kveld, men det var verdt det. Favorittbluse fra Gudrun S er på, det samme er duften av Philosykos - dessuten perler i ørene og en perle rundt halsen her også :-)

I helgen blir det jenteklubb og besøk hos mor, der skal jeg lage litt adventsstemning. Hjemme hos meg selv har jeg tjuvstartet bittelitegrann, og i dag skal det pusles litt her på kontoret.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre!

namnam sa...

God glamorøs fredag!
Et skikkelig stress hele uka på jobb kulminerte i en søvnløs natt der hodet bare ikke ville slå seg av. Sovnet først etter ha stått opp, laget en porsjon mac'n'cheese,spist, ryddet i stua, lest litt og strøket klær. Er pent kledd med skjørt og (nystrøket!)bluse i dag, men glamouren blir jo litt redusert av det trøtte trynet over antrekket. Heldigvis får jeg avsluttet det stressende arbeidet i dag og kan nyte helg.

I morgen blir det teater med to små venninner og på søndag har en kunstnerisk kollega flyttesalg på grafikk. Kan bli moro.
God helg til alle!

barnebibliotekaren sa...

God formiddag!
Jeg har fri i dag,- det føles utrolig glamorøst! Vaniljeteen i koppen er matchet med dagens duft; Vanillary fra Lush. Jeg pusler rundt i huset, har funnet fram adventsstaken og har få planer utenom å pakke inn litt julegaver og bare kose meg i dag ..
Akkompagnement til arbeidet er et, for meg, nytt bekjentskap. John Rutter, en britisk komponist, har laget noen fantastisk vakre carols og korverk. 18-åringen hadde konsert med musikklinjen på onsdag, og de fremførte flere sanger av John Rutter. Fantastisk!

God glamorøs fredag og riktig god adventshelg til alle der ute!

Marit sa...

Dagen starter seint med Jan Johansson på anlegget og deilig nøkkelost fra nyoppstartet Den Blinde Ku-utsalg i Ås sentrum på brødskiva. Og masse kaffe til eksamenslesinga. God helg!

Stine Arkeologine sa...

Trøtt morgen, fikk den i gang med munter musikk, to store kopper kaffe og kjelketur til skolen med minstemann. Byen er dekt av et tynt lag nysnø, det er stille og fredelig ute og varmt og godt på kontoret. Ellers er jeg fredagsglamorøs med varm, fin og ennå litt ny genser, mitt fineste armbånd og Boucheron Jaïpur parfyme. Helga er helt uten planer bortsett fra at kassen med adventspynt skal pakkes ut på søndag. Gleder meg!

God helg alle sammen! :-)

Kristine sa...

Cashmere-genser, diamanter i ørene og på fingeren, og perler rundt halsen - fredagsglamour deluxe! Håper å finne en julebordkjole i løpet av ettermiddagen, ellers er helgen deilig åpen.


God helg!

Line sa...

elevene har halvårsprøver og jeg har satt ut juleutstillingen. Nå skal jeg på loftet bare hente det lille treet som har sin faste plas på skranken. Men det blir ikke satt frem før på mandag. I gårdagens bibliotekutvalgsmøte bestemte vi at vi i år skal ha lesestund på bibloteket med julemysteriet. Det blir spennende, vi får se hvem som kommer:-) Sånne videregåede-elever kan bli ganske så barnlige og kosete i førjulstiden. Jeg vet mer om oppslutningen neste fredag. Ellers går helga til storfamiliens årlige pepperkakedag i morgen og adventskos på søndag. God første adventshelg til glamourbibliotekaren og alle dere andre

Ina sa...

Førsteklasses start på dagen med levende lys og Eva Knardahl på vinyl. 60-tallsinspirert skjørt og cardigan, og dufter av The Fragrance fra Bill Blass. Mild hyasint og liljekonvall, sandel og musk... mmm! Hadde nesten glemt at jeg hadde den.

Helgen er relativt åpen, men gosh, takket være den fine videoen med "ginger bread man" fikk jeg lyst til å både bake pepperkaker og gå i etnisk kaftan. Og kanskje jeg må høre Rutter, slik som barnebibliotekaren. Jeg er glad i hans requiem! Men, i skrivende stund stemmes pianoet hjemme, så kanskje blir det derfra musikken skal komme i helgen? Deilig blir det i allefall med en fredelig helg.

Siri sa...

Deilig med fredagsfølelse etter en krevende uke. Dagens glamour består av en ny, svart genser og et gratis eksemplar av redesignete Morgenbladet som jeg fikk stukket i hånda på vei til jobb. I kveld blir det pizza og hekling og tv, mens lørdag og søndag går med til å feire kjærestens bursdag med både familie og venner. Gleder meg til å teste ut en ny ostekakeoppskrift - sånt er gøy. Og ja, 1. søndag i advent fordrer julemusikk, så takk for tips om John Rutter, barnebibliotekaren!

Marianne Furumo sa...

Jeg har slått til med en lyseblå cardigan med broderte, røde kirsebær brodert rundt halslinningen. En kollega har til og med sagt at jeg var søt med den, så da så :-). Glad glamorøs fredag!

Kristin sa...

Lunsjkonsert på UiO med Oslofilharmonikernes obokvartett - det er glamour på en grå novemberfredag. La desember komme med glitrende snø og julelys!

God helg!

Frøken Desibel sa...

Åhh, Sweet Gingerbread Man, jeg blir så glad av den låta:-D

Det er fredag! Endelig! Jeg har på to uker rukket å jobbe 20 timer overtid, vært syk, spilt en del, trent en del, gjort en del styrearbeid, men har glemt å både spise og sove, så nå gleder jeg meg vilt til lørdag kveld, og ikke minst søndag som skal bli en tvers igjennom perfekt første søndag i advent dag, med kalendere, julefilm og korjulekonsert!

I tillegg til noen flotte ringer under øynene, har jeg i dag en fin-lugg-dag, uglecardigan og fin bluse på. Litt Infusion d'Iris på håndleddene og en varm Fanakofte på som mamma en gang i sin ungdom strikket til pappa, og som jeg har stjålet:)

Oh sweet weekend, I welcome you with wide open arms!

Håper alle får en fin start på adventstida, og en ekstra lille hilsen til Annette og vertinna:-D

Glamourlektoren sa...

Henger etter meg selv med det meste, og det blir mye jobbing i helgen også. Men godt med helg uansett! Koser meg med en kopp varm sjokolade og "varvar ner" ved pulten etter travel undervisningsdag. Mål for helgen er å få lest mest mulig til eksamen, men må også huske å tenne adventslys ute og inne. God helg!

Elisabeth sa...

I dag er det adventsstemning i Bodø også, etter stormene som har blåst litt tidligere i uka. Men selv på en klarværsdag begynner det ikke å bli merkbart lyst før i 09.30-tida, og en time senere er dagslyset på plass. Det var godt - på overskya dager blir det nemlig aldri ordentlig lyst. Syns jeg.

Dagens glamour besto av en gullring etter farmor, nyvasket hår, Estee Lauder på leppene og ... en duft av India Hicks Island Living fra C&E på halsen. Et gammelt gjensyn med en flaske jeg egentlig er litt lei av, men jeg er i ferd med å slippe opp for Valentina, som for tiden er favoritten min.

Etter å ha vært på jobb og nå spist wok-middag med grønnsaker, laks og teriyaki-saus, skal jeg nå ta på meg turklær og gå en lang tur med hundene. Den firbeinte frøkna jeg har passa i en måned, skal dra hjem igjen på søndag, så vi må nyte dagene mens vi har dem.

Helga skal brukes til jobb, CV-oppdatering og strikking av den aller siste julegaven. Har også noen spiselige julegaver som står i kjøleskapet; de skal pakkes inn og merkes i løpet av de neste dagene. Litt adventspynting blir det utvilsomt også - og adventskalender fra mamma er på plass!

God helg til vertinna og alle gjestene, og stor klem til Alt godt.

Anonym sa...

Glamourbibliotekarens julespilleliste på Spotify og avslappet adventssamling i heimen på søndag er planene for helgen. Ellers blir det avslapping, litt rydding/ pynting og babykos. Den ytre glamouren er nedprioritert for tiden, vi fokuserer på kos ;-)

Fivrelden sa...

Fredagsgleden er den første snøen,skrivemodus klemetiner, god musikk og nydelig te. Jeg synes det er ganske fint.

Synne sa...

Jeg er så glad i dag, og jeg har nelliker på bordet, vin i glasset og Den lille sorte på! God og glamorøs helg til alle!

Julia sa...

God fredag på etterskudd! Gårsdagens glamoureffekter var ekstra fin møtekjole, flotte, konsise sakspapirer og dyprøde lepper til hyggelig innflytningsfest. Gleder meg til første advent og at man endelig kan slippe julestemningen inn for fullt, jeg er klar! God helg, alle sammen!

Populære innlegg