lørdag, januar 18, 2014

Årets første!

Følelsen av å kjøpe, pakke opp og sette fram årets første tulipanbukett, er nesten like fin som når man finner frem adventstake og begynner å spise klementiner i slutten av november. I lunsjen i går gikk jeg til innkjøp av disse rosa, og jeg blir helt salig av å se på dem. (hvis noen synes det er forkastelig at det henger en stjerne i vinduet fremdeles må jeg bare beklage, men den gir så fint lys morgen og kveld, så jeg klarer ikke å ta den bort riktig ennå...)


Jeg gleder meg virkelig til ukentlige tulipankjøp utover vinteren, kanskje helt fram mot påske! 

Tidlige januar-helgemorgener er så fine. De er litt lysere enn desembermorgener. Badekåpe, tekopp, radio, bok, etterhvert aviser (når man har kommet seg ut av badekåpa og inn i klær). Det kommer en "Kva las du no" i løpet av dagen, så dere får bare gruble litt på leseplanene framover! Selv skal jeg bare lese ut boka mi først. Det ble ca hundre sider i går kveld, men jeg sovnet fra de femten siste.


7 kommentarer:

T. sa...

Helt nydelig. Jeg elsker også disse morgentimene. Vel er det fint å sove lenge når/hvis man kan, men det er noe med roen og stemningen så tidlig på morgenen når resten av huset sover. En fordel skal man jo ha av at tenåringene sover lenge :)

Lin sa...

Helt enig!!
Også liker jeg lyden av bladene :)

Anonym sa...

Nydelig:-) for øvrig så er det jo mulig å bytte ut stjerna i vinduet med en lampe?

Stine Arkeologine sa...

Tulipaner er vårstemning og lykke, og så lukter de vår også!

fru winther sa...

Tulipaner er massiv lykke. jeg kjøper også, hver uke. Og om noen snøfter av stjerner i vindu, er det deres problem. Stakkar snerverssynte folk :D. Akkurat nå er jeg faktisk UTEN bok, og det føles helt grusomt. Vurderer å bestille Les Miserables (i norsk utgave) fra et eller annet antikveriat. Jeg har mye tid,og kan like gjerne lese skikkelig feite bøker.

Dahlia sa...

Alle tulipanene var borte da jeg kom til blomsterbutikken på fredag ettermiddag, det viste seg å være tulipanens dag. Så i min stue står det en fin bukett gerbera i akkurat den samme fine rosafargen som din bukett har.

koristen sa...

Nydelig! For øvrig har jeg også stjerne i kjøkkenvinduet enda, den har så lekre farger og lyser så fint :-)

Populære innlegg