søndag, august 31, 2014

Glamourspørsmål fra leser: Platespiller




Hei!

Jeg har lest bloggen din i mange år og liker den veldig godt! Så du hadde lagt ut et bilde på instagram her om dagen av platespilleren din. Hva slags platespiller har du/anbefaler du? Vi har en som er helt grei, men den må kobles til et stereoanlegg som ikke er så bra, så lurer på å kjøpe en ny løsning.

Hilsen Hanna


Hei og takk for hyggelig mail! Fint å høre at du har hengt med lenge her!
Den platespilleren du så på Instagram er min bærbare fra Numark, som går på batteri og som man kan ta med seg rundtomkring i hus og hage. Men obs! Den har veldig liten høyttaler, og er kun interessant på grunn av at den er flyttbar. Det finnes flere slike, som jo kan være sjarmerende og retro på sitt vis - MEN: Jeg ville aldri hatt den som min eneste platespiller. Lyden er langtfra god nok til det, og det vil jeg tro gjelder alle platespillere av den typen (og den prisen) som er på markedet. Lyden er jo litt av poenget med å spille vinyl, så da bør man ha et stereoanlegg å koble en platespiller til. Hvis platespilleren din er ok, men ikke stereoen, hadde jeg heller kjøpt ny forsterker (og evt høyttalere om de også er dårlige). Ikke alle forsterkere er beregnet på platespillere, så sjekk om den har phonoinngang. Hvis ikke må man kjøpe en liten ekstraboks (forforsterker som du plugger inn i f.eks. aux-inngangen), men dette vil du garantert få hjelp til å finne ut av om du henvender deg i en hi-fi-butikk. (Jeg er fornøyd med Hi-Fi-klubben)

Her har jeg skrevet om da jeg kjøpte den jeg har nå, og her har jeg skrevet enda mer om hvor fint det er å ha platespiller

Lykke til!

mvh
Glamourbibliotekaren


Ingen kommentarer:

Populære innlegg