torsdag, oktober 30, 2014

De siste par ukene via Instagram

Tenk, oktober er straks over. Vi tar en titt på de siste to ukene via Instagram!


Ny te fra Paris, og en liten macaron. Jeg tror denne hadde appelsinblomstsmak, altså min evige favoritt fra Ladurée. 




Her er noen til. Salt karamell, lakris, rose. 




Eføyen tar snart over hele bokhylla. 



Det har vært noen regnværsdager i oktober, og da kom naturligvis den røde leppestiften fram. (Det vil si - den var allerede framme da vi var i Paris, naturligvis.)



Kveldsstemning i salongen. 




Det lille bildet fra markedet i Paris har fått plass i bokhylla så lenge. 



Hjemmekontor. Jeg jobber aller aller best hjemme i min egen stue. 




Og ute i Oslo er det høst. 



En av mange, mange konserter jeg har vært på i høst. Truls Mørk og Oslo Camerata i operaen



Jeg blir så glad av at noen uavhengige parfymerier i denne byen fører den originale Miss Dior fra 1947. Jeg forstår ikke at de kan gi to så vidt forskjellige parfymer samme navn. Denne er helt, helt annerledes enn den nyere som er overalt i parfymeriene nå. 



Selveste Ildebrando d'Arcangelo spilte Don Giovanni i operaen, kanskje den største hunken som har satt sine ben på denne scenen siden åpningen i 2008. 



There's a moon over Oslofjord tonight... 


5 kommentarer:

Maja sa...

Stemningsfulle vakre bilder! Misunnelig på bokhyllene dine, både selve hyllene og innholdet =)

Solveig sa...

Ja tenk at denne måneden snart er over. Den har gått så fort. Jeg tar i mot november med åpne armer og gleder meg til advent! Fine bilder som alltid.

Glamourbibliotekaren sa...

Maja: Jeg er litt misunnelig på meg selv, faktisk :)

Solveig: Samme her, november er hjertelig velkommen! Og takk!

Anonym sa...

Jeg elsker mye, dette farger harmoni på roser og boksen macaron Ladurée , dette var også bra med te i koppet. du gjorde det bra for den lille fuglen rammeverk for 1 euro; en tegning av fugler, kan være priset til 5 euro og rammeløs like godt på annen andre steder. (bruno ) .

Anonym sa...

Jeg elsker mye, farger harmoni på roser og boksen macaron Ladurée , dette var også bra med tekopp. du gjorde det bra for den lille fuglen rammeverk for 1 euro; en tegning av fugler, kan være priset til 5 euro og rammeløs like godt på andre steder. ( bruno )

Populære innlegg