tirsdag, februar 24, 2015

Helgas bruktfunn


Et vårlig engelsk brett med undulater og kirsebærblomster! Ypperlig til en kopp te og noen biscotti på et lite fat. Eller til en mini-frokost på sengen i glade farger. 




En gammel pen mugge fra Stavangerflint, allerede tatt i bruk til vann ved middagsbordet, og slike mugger har jeg en del av - men jeg bruker dem hele tiden. Vann, varm sjokolade, blomster, kvister. 



En koselig liten kakeboks som passer perfekt når man baker kjeks!




og sist, men ikke minst: Et polaroidkamera som jeg ga den nette sum av kr 20,- for. Det mangler film, men det tipper jeg jeg kan finne på eBay. Gleder meg til å teste det!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Så fine funn! Og det polaroidkameraet.... din heldiggris. Jeg går også rundt og funderer på om jeg må få tak i et sånt. Alt er så digitalt om dagen, jeg savner å henge opp bilder på kjøleskapet. :)

Ha en fin dag!

Akeleiedamen sa...

vakkert!

Stine Arkeologine sa...

Så fine og morsomme ting! Likte spesielt godt fuglebrettet (sic) og fuglekjeksboksen! :-) (og så er jeg litt spent på hva som skjedde med den bærbare Remington-maskina du hadde bilde av, ble den med hjem? Så fin!).

Glamourbibliotekaren sa...

Fru Perez: Du får jakte litt rundt!

Akeleiedamen: Takk for det!

Stine Arkeologine: Takk! Remingtonmaskina ble ikke med hjem, har to fra før! :)

Glamourlektoren sa...

Fine ting! Falt spesielt for fatet med fugler på. En får aldri for mange fat, er mitt motto. I hvert fall hvis de ikke koster mer enn en "spottstyver", som svenskene sier.

Kakeboksen med småfuglene har jeg i stor utgave. Den er ofte i bruk og er koselig på benken med hjemmebakte knekkebrød eller kjeks.

Det er gøy å gå på bruktjakt, og det kribler i meg før ny loppesesong. Det er jo der man kan gjøre de virkelige varpene.. Frykter at jeg snart må åpne bruktutsalg...

Joy sa...

Åh! Jeg falt pladask for brettet med fugler og kakeboksen! Ble rett og slett glad av å se så vakre motiv og farger :-) Du er heldig!

Populære innlegg