tirsdag, mai 26, 2015

Hagevandring i kveldssol

Om kvelden pleier vi å vandre en tur i hagen, se hva som har endret seg fra dagen før og snuse på alt som snuses kan. 


Den gule magnolian er på vei ut, og den er så fin!! Særlig med syrin i bakgrunnen, og særlig når kveldssola skinner gjennom syrinen. 


En annen syrin. Vi har mange. 



En fin tulipan under et av epletrærne. 



Mitt hjerte banker ekstra hardt for denne! Den skal få klatre høyt, høyt. 



En annen fin tulipan, omringet av narsisser og peoner. 


Og apropos - jeg overdriver ikke om jeg sier at det er omlag femti peonknopper i hagen nå. Det blir peoner i mange farger om et par uker, gleder meg virkelig!


Epleblomst i kveldssol. 


Et annet epletre i skygge. 


Kaprifolene er også ekstra frodig i år, i allefall den på hjørnet av verandaen. (Vi har fem forskjellige) 


Yndige duppesoleie!


Lesekrok. 


Under hekken er det et hav av blå søte vårkjærminne. 


Og denne, da. Yndlingsaurikkel. Kjære, kjære deg. 

10 kommentarer:

Ingunn sa...

Nydelige bilder som vanlig :) De tulipanene var kjempefine, vet du hva de heter? De ligner på noen som svigermor har.

Anonym sa...

Idyll :-)

Lin sa...

Veldig veldig fint!
Særlig Magnoliaen og duppesoleiene!

Glamourbibliotekaren sa...

Ingunn: Takk for det! Vet ikke hva de heter, kjøpte dem i fjor men har glemt navnene.

Anonym: Takk :)

Lin: Tusen takk!

koristen sa...

Så vakker hage, og så nydelige bilder :-) Lesekrok ved løytnantshjertene ser herlig ut!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for det! Lesekroken er fin ja, der blomstrer syrinen også nå!

Anonym sa...

Hei. Jeg klarer bare ikke å slutte å se på hagebildene dine, de er så nydelige og inspirerende. Jeg lurte på om du kunne tenkt deg å lage et forslag til hvordan man kan "innrede" en liten rekkehushage? Vi har ca 20 kvadratmeter med gress Resten er heller og her har vi hagemøbler og grill. Jeg trenger å ta hensyn til naboene angående høyde, men ellers er det ikke så mye mer å tenke på. Jeg elsker alt som dufter i tillegg til frukt og grønt. Siden jeg ikke har plass til alt det fine her i verden må jeg kun velge noen ting. Litt av det som er vanskelig er vel å velge lite nok til at det ikke blir rotete...
Håper du syntes oppdraget virker spennende ; )
Med vennlig hilsen rekkehusfruen.

Anonym sa...

Et spørsål til ; ) Hva heter den rosa store blomsten?

Glamourbibliotekaren sa...

Rekkehusfruen: Så hyggelig å høre! Jeg tror dessverre ikke jeg har mulighet til å ta oppdraget ditt her og nå, men jeg googlet akkurat "rekkehushage" og fant både tv-programmer og blogger og annet, tipper du kan få gode tips der! Et generelt hagetips fra meg er å velge ting som blomstrer til forskjellige tidspunkter, sånn at du alltid har noe fint og velduftende i hagen. Hver plante blomstrer jo ikke nødvendigvis så lenge. (Den rosa blomsten er en rose hvis navn jeg nå ikke kommer på)

Anonym sa...

Tusen takk for svar. Vi gleder oss til å få hagen mer hjemmekoselig ; )

Populære innlegg