søndag, juni 21, 2015

Søndag


Sol og fint vær fram til nå på ettermiddagen - da braket det plutselig løs med regn og torden. Verandadøren står åpen, vi hører på regnet, og mannen min har gått i gang med å lage rabarbrasaft. 


Vår polske eks-teaterarbeidende bohemnabo kom vandrende gjennom hagen da vi satt på verandaen og slappet av. Når de rydder, pleier de å gi oss ting de har samlet med seg i ulike land gjennom årenes løp - som dette fine rumenske fajanse-fatet! Tidligere har vi fått den fine antikke karaffelen dere har sett før, og et helt servise i toskansk keramikk. Dessuten et par polske skinnsandaler, som jeg har slitt helt ut!


I dag fikk jeg disse fine tøflene, også fra Polen. Helt nye og akkurat passe store. 

3 kommentarer:

T. sa...

Høres ut som en perfekt søndag, spør du meg! Elsker slike dager som varierer såpass i været at man både kan nyte sola og senere få gjort unna ting som venter innendørs. Fine sandaler forresten! Eller tøfler er det kanskje. Ha en fin søndag kveld, Glamourbibliotekaren!

Anonym sa...

Du så moro, kul nabo :)
Her i Sandefjord var det ikke noe regnvær eller torden i går, men i dag... grått og det har regnet litt i natt.
Jeg håper virkelig det blir sol og fint vær i morgen på St. hans aften for da er det jo båtkortesje her i byen og jeg unner alle de som skal på fjorden fint vær! For det er jo det aller triveligste :)

Ha en fin mandag :)

Glamourbibliotekaren sa...

T: Takk for det! Ja, det var en fin dag, og du har helt rett - når man både kan være ute og inne, er det fint!

Amatørfotografen: Finvær er trivelig på sankthans, helt klart!

Populære innlegg