torsdag, desember 03, 2015

Om tekalendere


Dette får jeg spørsmål om hvert år, så her kommer litt mer info om teadventskalendere! Jeg har hatt Tante T sin kalender i mange år, og vært veldig fornøyd med den. Jeg rekker aldri å drikke opp alt, de har rause porsjoner, og kalenderen koster deretter. Det samme med den fra Perchs - det blir litt i dyreste laget dessverre. Det er jo kvalitetste. For et par år siden hadde jeg en som de solgte på alt fra apotek til Jernia - fra The English Tea Shop - men jeg synes mange av teene var for like og litt traurige. I år bestemte jeg meg for å satse på en svensk variant som jeg leste om i 2012, og som har blitt relativt populær i blogg- og instagram-verdenen etter den tid. Det første året tror jeg kanskje ikke de sendte til Norge, dessuten hadde jeg jo Tante T-kalenderen hvert år, men i år ble den plutselig mer aktuell. 


Ja!

(Og karamellen fra Pärlans konfektyr slukte jeg aller først, det er ikke mulig å spare denslags. Beste karamellene jeg vet!)




Teene er økologiske og har fine navn og beskrivelser. Nok til to-tre kopper, det passer fint. En om morgenen og en om kvelden. Teadventskalendern er navnet, det glemte jeg jo å si. 

Tekalender har blitt et populært fenomen de siste årene. Jeg har skrevet mye om det her i bloggen, og det vekker alltid interesse hos dere lesere. Første gang jeg hadde tekalender fra Tante T hadde jeg aldri sett det før, men nå har det heldigvis blitt lettere å få tak i. Det er jo mange teelskere der ute!


Men...! 



I går fikk jeg plutselig noe som er mye, mye finere! En venninne dukket opp på jobben min ens ærend for å overlevere en hjemmelaget tekalender til meg - med gullhjerter og diamanter, og skimrende papir i forskjellige farger, pent brettet omkring hver sin tepose. Én for hver dag. Gjett om jeg ble glad! Min egen helt unike tekalender! Slike overraskelser er noe av det hyggeligste jeg vet, og noe man virkelig aldri blir vant til eller tar for gitt! Inspirerende. (Tusen takk igjen!!!!)

Ingen kommentarer:

Populære innlegg