søndag, februar 07, 2016

Kusmi St. Petersburg


Jeg fant en uåpnet St. Petersburg-boks i skapet mitt i går morges! I fjor gjorde jeg en deal med ei venninne - jeg betalte operabillettene våre, hun betalte meg tilbake i te. Det er jo en fin valuta! Og vips, der hadde jeg jammen en boks jeg hadde glemt. Jeg kjenner den fra før, og de russiske teene til Kusmi har jo alltid vært de jeg liker best i utvalget deres. St. Petersburg er en svart te i retning Earl Grey, men med en litt søtere smak - karamell og litt frukt. Ikke for mye. 



Passer fint på en helgemorgen servert i USSR-porselen, med Sjostakovitsj og Prokofjev på platespilleren, og Krig og Fred bind 3 foran meg på bordet. 


4 kommentarer:

Ingunn sa...

Takk for tipset! Har ikke testet så mange Kusmi-teer, men denne hørtes god ut.

Fivrelden sa...

Begynner å lure på om jeg må teste kussmi når det er tid for påfyll. Mitt teskap er velfylt. :)

Fivrelden sa...

*kusmi

Joelinda sa...

Just St Petersburg från Kusmi är min favorit - synd bara att den är så dyr...

Populære innlegg