lørdag, mai 07, 2016

For en dag!!!


Denne dagen har vært en sånn dag man bare husker lenge, lenge. Ikke nødvendigvis alt man gjorde, men stemningen. Fra tidlig morgen til sen kveld. Verandadøra på vidt gap absolutt hele dagen, flagrende gardiner, steikende sol ute. En sånn dag hvor du ikke husker å ta bilder en gang, i alle fall ikke før sola nesten er gått helt ned og bare treffer en og annen grein i morelltreet. Jeg ser det allerede for meg som en slags 8mm-film. 

Det første vi gjorde - etter å ha spist frokost i hagen - var å stikke bort på apoteket for å kjøpe mer solkrem. Deretter en tur opp på loftet for å hente sommerklærne, og vaske disse og henge ut på klessnora. Sengetøyet jeg vasket tørket på førti minutter... Tjue grader i skyggen og mild vind, det er en velfortjent premie etter mitt livs kaldeste vår! 

Morelltreet sprang ut på én dag. Skulle ønske denne bloggen kom med duft så dere kunne få kjenne. Jeg står på tå og snuser og snuser og snuser på blomstene. Hengekøya er plassert rett under morelltreet. Humlene hopper og spretter lykkelige rundt oppi der, tjukke og dovne. 

At vi skulle få oppleve en varm sommerkveld på verandaen allerede , kunne jeg ikke drømme om forrige helg da det plasket ned som om syndfloden var her. Og det sluddet også, hvis jeg ikke husker feil? I kveld satt vi ute i flere timer og spiste jordbær og is, mens mannen min testet mitt saksofonist-gehør - "Hvem er det som spiller her?". Wayne Shorter. Sonny Rollins. Dexter Gordon. Chris Potter. Knut Riisnæs. Charlie Parker. Akkurat sånn type quiz som passer meg utmerket på en lørdagskveld i mai, mens sola omsider går ned. 




3 kommentarer:

Maja sa...

Høres ut som en drøm! Ikke like fint vær der jeg har vært i helga, men er heldigvis tilbake i hovedstaden nå og her er det vidunderlig!

Synne sa...

Herrrrlig! For et nydelig bilde, og så veldig, veldig fint dette låter. Her i London har vi også hatt sommer i helga, med sol og parkliv og blomster og iskrem, og den ser ut til å bli værende framover. Jeg nyyyter med hele kroppen!

Ragnhild sa...

Det er so verdifullt med dagar som det der, kor alt berre er ei einaste stor kjensle av noko bra. Vakre bilete og vakre ord!

Populære innlegg