torsdag, november 10, 2016

Brunch


Når man har tid, er det hyggelig å gjøre noe ekstra ut av frokost! Eller brunch, som det gjerne blir når man er gift med et b-menneske (for min del: frokost nr. 2, helt ok!)


Scones må være noe av det enkleste man kan lage. Deigen skal ikke eltes eller knas eller noe sånt, bare blandes kjapt sammen, og her tar man virkelig hva man har. Jeg var tom for margarin, da ble det rapsolje! Jeg bytta ut hvitt hvetemel med noen grovere varianter, litt rug, havregryn og spelt. Engelsk te til det. 


Samt noe pålegg som funker fint sammen med ost eller bare rett på varm scones. Fikensyltetøy og honning. Helst i kombinasjon! 



Og sommerens siste roser fra hagen, plukket inn dagen før første frostnatt. 





1 kommentar:

Anonym sa...

Det så ut til å være en svært så god brunch. Jeg har aldri forsøkt meg på grovere scones. Tror jeg vil forsøke det også. Det går jo så raskt. Vh Astrid

Populære innlegg