fredag, desember 30, 2016

2016-kavalkade, del 1


Tidlig i januar satte jeg meg ned en lørdags formiddag og skrev innbydelser til mitt årlige januarteselskap.


Januar er også et utmerket tidspunkt å gjøre helgefrokosten til en nærmest evigvarende lang brunch!


Fredag 8. januar, på utgivelsesdagen, kjøpte jeg det som ble årets album for min del - David Bowies "Blackstar". Den snurret nonstop hele helga her. Mandag morgen kom nyheten om at han var gått bort. (Og slik fortsatte det resten av året, den ene etter den andre av mine store populærmusikalske helter forsvant.) 


Jeg frydet meg over dagslyset og all snøen ute i hagen.



Så var det tid for teselskapet!




Glamorøs fredag fylte ti år! Jeg feiret ved å fylle huset med blomster.  


Jeg tilbragte mange sene kvelder lesende i senga.


Siden jeg er i overkant interessert i grønne planter, skrev jeg litt om det også. 


Jeg hadde mange fine vinterhelger, blant annet en der jeg kjøpte plater og badebomber og bøker en dag hvor jeg og søsteren min satt i hennes leilighet på Bislett, drakk te og så ut på snøfallet og lengtet til New York. 


Februarlyset fascinerte meg. Gang på gang.


Mannen min inviterte meg på weekendtur i forbindelse med spillejobb. 




Jeg fylte huset med blomster igjen mens jeg ventet på at hestehov og eranthis skulle dukke opp. 


Det ble påskeadvent igjen, og jeg skrev kort. 


Påsketeselskap arrangerte jeg også!


Og da ble det endelig påskeferie.


Kavalkaden fortsetter i morgen!

2 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

Så hyggelig gjensyn, tusen takk! :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Så fint at du likte det :)

Populære innlegg