mandag, mai 29, 2017

Fine ting på siste mandag i mai

Den kaldeste mai jeg kan huske er straks over, og nå håper jeg sommeren er kommet for å bli! Det er i alle fall mye fint å glede seg over - som f.eks. sen frokost på verandaen en mandags formiddag, med ferskt brød, appelsinjuice, frukt, Klassekampens musikkmagasin og god te. 


Å plukke blomsterbuketter og sette litt overalt. Løytnantshjertene er en evig favoritt. 



Plutselig sen kveldssol på kjøkkenet takket være en verandadør som speilet den!



En firbent lillebror. 



En hage som virkelig bugner, som det er fint å komme tilbake til etter et par dager på reisefot. 



Og en baby som er en drøm å reise med. Hun er så tålmodig og sutrer ikke, til tross for lang ventetid både på fly og bagasje. Sover i fremmede senger på fremmede rom og smiler blidt til alle som ser på henne. Sosial og glad hele tiden. Vet ikke helt hva jeg har gjort for å fortjene en sånn unge. 

4 kommentarer:

Ingunn sa...

Så fine ting, som alltid. Jeg blir så glad av disse mandagspostene dine. Om livet ser litt trått ut, hjelper det virkelig å se de fine bildene dine og lese om tingene som gleder deg. Hvis jeg skulle liste opp en ting på en mandag som gjør meg glad, så er det bloggen din :-)

Stine Arkeologine sa...

Så mye fint, og så godt at det går så bra med veslejenta. :-)

Jeg har også endelig løytnantshjerter igjen i år, første gang siden vi flyttet! De er så vakre. Men hva er det med disse løytnantene? Jeg kommer bare på tre og det er løytnant Glahn, løytnant Sixten Sparre og han gamle med utslitt uniform i "I brønnen og i tjernet" som bare går og venter på at krigen skal begynne igjen, den ene tristere enn den andre. Blomsten feller jo også en tåre!

Trude sa...

Koselig start på dagen dette, også på en tirsdag :-) Fint å høre at dere har det så fint, morsomt å høre mer om babyen.

Glamourstudenten sa...

Så fint det pærebildet er. Hvor får man tak i slike?

Populære innlegg