mandag, juni 26, 2017

Fine ting på en mandag

Det er mandag igjen - den siste i juni; nå går tiden så fort her at det er til å bli svimmel av. Carpe Diem sier jeg bare, sommeren kommer og går i ekspressfart, vi må passe på å gjøre mest mulig ut av den! Jeg begynner uka med å tenke på fine ting: 



Å glede seg til sånt som kommer i posten. Lørdag brukte jeg den lyse sommernatta til å orientere meg litt i platemarkedet (det blir skippertaksprosjekt nå når jeg er i permisjon og ikke jobber med det daglig), og la inn noen bestillinger på franske og tyske liederplater samt klaverstykker av Brahms. Nye innspillinger med topputøvere. For en luksus!



Jeg har fylt opp Earl Grey-boksen min med fersk velduftende te. Den må man alltid ha i hus, men nå har jeg visst vært tom for Twinings sin ei stund. Herlig å starte dagen med denne!




Lyse sommerkvelder med sene trilleturer, bok og tekopp. Juni! Min babys første midtsommer, første sankthans, første blomsterkrans som jeg bandt til henne. Hun var veldig søt med den på hodet, og det gikk en hel del sekunder før hun røsket den av! Jeg rakk å ta bilder. 



Trilleturer i sommersløve stille blindgater i Oslo, med parker og brostein og skygger fra enorme løvtrær. 


En nydelig sommerhelg på Tjøme med min lille familie. Mer om det kommer en annen dag! 


Ha en god mandag alle sammen; om dere er på jobb eller hjemme eller helt andre steder!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, sommeren er her nå! Carpe diem, altså. Herlig at du minner oss på det. Jeg var med å arrangere st.hans for nabolaget med leker for barna, trekkspill, bål og alt som hører til. Fint å være med å skape (gode forhåpentligvis) sommerminner for barna.

Glamourbibliotekaren sa...

Så koselig! :)

Populære innlegg