mandag, august 14, 2017

Fine ting på en mandag

Det er på tide å se på noen fine ting! Både eksisterende, kommende, og ting fra uka som har gått. 


Vi begynner her med ikke bare ett, men tre slike trær i hagen vår. I år skal jeg koke eplemos!



Søndag ettermiddag i hagen med min lille familie. Sol, te og en i overkant mektig banoffee pie. 



Og før det: Babyens aller første skogstur i bæremeis! Veldig koselig. Deilig vær, speilblankt tjern og vannliljer. 



I uka som har gått har jeg drukket veldig mye oolong. I dag skal jeg på te-handletur med en likesinnet teelsker, og jeg har i utgangspunktet hatt en slags idé om at jeg bør drikke opp noe av det jeg har før jeg kjøper noe nytt. I sommer har jeg virkelig gått inn for å drikke opp all te i halvtomme (halvfulle?) bokser, og det har gitt resultater! God plass i skapet. Med andre ord: Det er tid for å kjøpe mer! (Boksene gjenbrukes såklart, det er alltid noen som lurer på det.)



Morgener på frokostplassen. Der skinner sola morgen og ettermiddag. Her leser jeg avisa mens babyen sover formiddagsluren sin, evt ettermiddagsluren, og her har jeg lest utallige bøker de siste somrene. 




Den siste fine tingen for nå: En nydelig kafé i Arvika som vi besøkte i forrige uke! De hadde en imponerende kakedisk. Kakkelovnen og glassverandaen var også mildt sagt fristende. 

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Fine bilder som vanlig!
Hvor i Arvika er den kafeen?

Maja sa...

Koselig og stemningsfullt!

Glamourbibliotekaren sa...

Cecilia: Tusen takk! Den ligger i Magasingatan!

Maja: Takk for det!

Populære innlegg