mandag, oktober 09, 2017

Mandag og fine ting

Det er mandag! Håper dere har hatt ei fin helg! Her følger dagens fine ting:




Platesamlingen min. Jeg spiller mye plater og finner igjen mye jeg hadde glemt. Her en kveld satt jeg og spilte gamle 78-plater, og det er nesten aller koseligst. Da blir man liksom bare sittende ved spilleren og lytte, man rekker knapt å hente en kopp te, for plata er over etter bare noen få minutter og da må man snu den.  (Lurer litt på hvor mange plater som måtte til på en hel Mahlersymfoni, for ikke å snakke om en Wagner-opera på fire timer!)


En tur på yndlingsbruktbutikken min for å se om jeg finner noen koselige barne-dvder til babyen vår, og plater til meg selv. Noen som vet om gode gamle Postmann Pat-episoder finnes på dvd? Eller er de bare på vhs..? (Jeg tenker på dem som ble sendt på NRK på 80- og tidlig 90-tall, ikke den spesialpakke-varianten som går nå.)




Å benytte enhver godværsdag til å sitte i parken og se på fargene, lese, få sol på nesetippen mens babyen sover formiddagsluren sin i vogna. Det er så koselig! Og det lukter så godt av høstløvet nå. Bladet på bildet kom seilende gjennom lufta og traff meg i hodet her i går. Jeg tok det med meg og har lagt det inni dagboka jeg skriver for henne. 


Hyggelige sosiale planer hele uka, som alltid! Vi skal både besøke andre, få besøk, gå i bursdagsselskap og møte noen på kafé.


Ta enda en tur til Sagene og bare absorbere hele høststemningen der! 



Thurmannsgate, mitt gamle nabolag. 

3 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

Her var det mye fint! Gode, gamle Postmann Pat finnes på DVD ja, han var en favoritt her i mange år. De kom ut i «Barnas favoritter»-serien, og jeg har sett mange av dem på bruktbutikker (der våre også havnet til slutt). Håper du finner noen! :-)

Kjersti sa...

Som alltid er det hyggelig og inspirerende å lese mandagsfineting-innlegget :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Stine A: Så bra! Da skal jeg absolutt lete!

Kjersti: så fint å høre!

Populære innlegg