mandag, desember 11, 2017

Fine ting og mandag


At vi er inne i den måneden hvor man har slike lys i vinduet og det plutselig kan være helt hvitt utenfor når man våkner. Hurra, det har snødd i natt!



Kirkemusikk av Mozart. Det er noe med orkestreringen hans i tillegg til selve komposisjonen. Treblåsen tror jeg. Det er derfor jeg får sånn julestemning av flere av satsene i Requiem (Recordare, anyone??) og av adagio-satsen i Gran Partita. 


Yndlings-julete fra Göteborg. Det var det jeg kjøpte der. To typer te. (og en blomstrete pysj til meg og en Pippi-pysj til henne)



Pensko med snute og ører



At denne porten i hagen vår i med bue over, som er et herlig virvar av roser og klematis om sommeren, også er en skjønnhet om vinteren: 



(Bilde fra forrige uke)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Altså, den hagen der er noe av det fineste jeg vet! Makan til roseblomstring, for en idyll! Tenk å sitte der og drikke te.. gjør du virkelig det? Sikker på at det ikke er oppstilt til en hagereportasje eller noe? Neida, stoler på deg :-D God mandag! Astrid

Kristin sa...

koselige punkter også i dag. Mandager i glamourbloggen <3

Inger sa...

Så koselige og fine bilder! Takk for at du deler.

Mathilde Nicoline sa...

Skulle ønske det var vanligere med sånne pensko for oss voksne også!

Populære innlegg