fredag, desember 08, 2017

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 8


Hva skuer mine øyne? En peppernøttdeig av en eldgammel oppskrift fra 1800-tallet? Ja! Ettersom man trenger julegodis å kose seg med før jul, ikke bare i selve jula, bør man kanskje begynne å bake nå. Denne helga passer perfekt! Her skal det trilles til den store senebetennelse! Og aller helst til tonene av James Lasts "Weihnacht Hammond-a-go-go" eller andre godbiter fra vinylsamlingen. "Christmas Hammond" kjøpt for 39 kroner på Rimi på Sagene for mange år siden funker også. (Ja nettopp, julemelodier i Austin Powers-stil!) 

Grav fram deres beste oppskrifter og sett i gang. Og etterpå skal det spises med god samvittighet!

Fortell meg og alle leserne hva dere liker å bake til jul/advent!

2 kommentarer:

Lektor Tørrdal sa...

Veldig lavt ambisjonsnivå: Kokosmakroner. Men de er også favoritten

Elisabeth sa...

De siste årene har jeg pleid å lage pepperkaker med kjøpedeig, for den er som regel helt grei. Men nå fikk jeg jammen lyst til å lage pepperkakedeig etter oppskrifta fra mamma, som jeg tror hun har fra bestemor. Hmm. Synd det er to julebord i helga, og derav følgende lite tid. Men kanskje søndag? Hmmmmm.

Populære innlegg