mandag, mai 26, 2014

Paris, dag (3 og) 4

Etter Monet-utflukten tok vi en liten hvil foran åpent vindu, før vi var klare for en kveldstur!

Det var solnedgang over Seinen, og folk hadde piknik langs elvebredden. 


Vi skulle naturligvis hit! Shakespeare & Company. 


Fangsten. Omtrent samme størrelse hver gang.

Og etterpå: den daglige créme brûlée på stamkaféen.  

Neste morgen våknet jeg tidlig, og satte meg ute og leste mens jeg ventet på at mannen min skulle våkne så vi kunne spise frokost.

 
Frokost!

Ut på nye eventyr! På Gare d'Austerlitz har de dekor i samme farge som badet vårt


 Hva jeg skulle gitt for å ha et ekte boulangerie i nabolaget... 

En sving innom mitt yndlingsmarked i Paris! Akkurat passe stort; man blir ikke motløs eller lei. Bare moro. Blomster har de også. Her har jeg tidligere kjøpt Tino Rossi-LPer, den fine lille mugga jeg pleier å ha blomster i, en hund.. Denne gangen kjøpte jeg en bitteliten kopp med roser på - én Euro. 

Men denne skulle jeg gjerne hatt!!



En spasertur oppå Promenade Plantée i 12. arrondissement! Hadde jeg jobbet i nærheten, skulle jeg tatt lunsjpausen der oppe hver eneste dag. 

En fredelig park høyt over gateplan, hvem skulle tro at bilene tuter og bråker noen meter nedenfor?

 Altså blomsterbutikkene i Paris.. jeg hadde kjøpt slike annenhver dag!



Canal Saint-Martin. Definitivt en av de hyggeligste områdene på den siden av Seinen.  


Dette smale huset huser et creperie! Ja takk. 

Om kvelden gikk på vi på kino. Le Champo ved Sorbonne viste "Gilda" fra 1946, med Rita Hayworth og Glenn Ford i hovedrollene.  Moro å se den på lerret og ikke bare på tv!

 Og det var dag 3 og 4!


5 kommentarer:

Anniken sa...

Ååå, det hotellet ser så koselig ut! Er det lov å spørre om hva det heter?

Hermia Says sa...

Vackra Paris! La maison rose är i Montmartre, n'est-ce pas? Där läste jag Proust under en vinterresa.

Anonym sa...

Jeg elsker den lille "kino" av Latinerkvarteret i programmering alltid skatten. du har funnet den "Shakespeare compagny" uten mye folk ? er peoner billig? men det er så fint å ha! og til å tenke at jeg ikke er alltid sånn at må være klar over, glad for å se, og ha det. heureux pour vous, que vous avez êu tout ça aussi ! ( bruno )

Synne sa...

Jeg bodde rett ved Promenade Plantée, og kan skrive under på at det er fint å spise lunsj der støtt og stadig! Veldig hyggelig å se bildene dine fra rundt omkring i byen!

Anonym sa...

Helt nydelig!! Peoner altså, finnes det noe nydeligere spør jeg.

Populære innlegg