torsdag, mai 29, 2014

Årets første hageselskap (av størrelse)!

Her en kveld fant vi ut at vi skulle feire min elskedes bursdag ordentlig. 
Selve dagen tilbragte vi som dere vet i Paris, men nå ville vi ha fest med gode venner, så vi rigga til hageselskap og satte fram alt vi hadde av porselen: Her skulle det serveres kaker, kaffe og te! Over tjue gjester kom, veldig hyggelig! Det vrimlet av mennesker i hele hagen, noen satt rundt små bord her og der, noen var på verandaen, andre spilte badminton og en satt pluselig på taket av annekset. Akkurat sånn som det skal være på en bursdag i mai. 

Jeg bakte det svimlende antall av fire kaker - her: marengskake.


Jeg ledet en liten hagevandring; her forsøker en grådig hånd å forsyne seg av kaprifolen som slynger seg rundt syrintreet. 



Disse plukket jeg rett utenfor grinda vår - villblomster er de fineste!



Girlandere og lykter i trærne må til. 

Det blomstrer så fint i hagen nå, og været var nydelig, så timingen var helt ypperlig. 

Gjestene fikk spille boccia og krokket!



DJ-standen på verandaen. Bobby Womack står klar i vinylstativet sitt. 

En forlatt fluktstol i skumringen. 

Det er så koselig når lyktene begynner å lyse! Vi hengte dem opp i morelltreet, mellom kirsebærtreet og et av epletrærne, over en av trappene i hagen, mellom huset og annekset vårt, og på verandaen. 

Og kaprifolen duftet helt nydelig, som den alltid gjør om kvelden. 


Oppvask til slutt. 


10 kommentarer:

Maja sa...

Det så helt vidunderlig ut! Heldige gjester!!

aariho sa...

Så koselig en hagefest! Får tro det blir mange utover sommeren!

Anonym sa...

Perfekt, helt perfekt.

K. sa...

Dette var veldig inspirerende! Det er ikke store hageflekken vi har, men jeg skal sannelig vurdere om vi kan feire bursdagen min der ute i neste uke. Hvis været holder, da. Flotte bilder som alltid!

Anonym sa...

Den marengs kaka så skikkelig god ut, er det pavlova?

Glamourbibliotekaren sa...

Maja: Det var kjempekoselig!

Aariho: Ja, det håper jeg også. På min bursdag blir det i allefall selskap!

Anonym: Takk :)

K: Håper været holder!

Anonym: Nei, det er en kake jeg har lagt ut oppskrift på her tidligere - her finner du den.

Birgitte sa...

Så flott! Er det lov å spørre hvor i dette land dere bor?

Anonym sa...

å. Skulle ønske jeg hadde venner som inviterte meg på slike ting..

Glamourbibliotekaren sa...

Birgitte: Oslo!

Anonym: Jeg tror man må invitere selv for at noe skal skje. Som jeg har skrevet før, kan det virke som om terskelen for å invitere hjem folk er blitt høyere - man møtes heller ute. Men det er jo så hyggelig å bli invitert hjem til venner, så da får man bare begynne selv - om og om igjen, så lærer de nok :) Og man behøver absolutt ikke slå på stortromma med digert selskap, hva med å invitere noen til kveldsmat en kveld til uka? Brødskiver og te?

Marie sa...

Haha, til og med oppvasken din er fin.

Populære innlegg