tirsdag, oktober 21, 2014

Oktober-teselskapet 2014



Innbydelsene ble sendt ut tidlig i forrige uke. Søndag formiddag klokka tolv kom gjestene!


Jadeite-serviset fra Fireking (amerikansk 50-talls), hardangersøm-duk fra bestemor og blomster fra hagen prydet bordet. 


Ferske scones (med syltetøy)!



Le Bon Marché-macaroner var fløyet inn fra Paris.





Servietter fra en liten butikk i Claude Monets Giverny.



Glamourbibliotekarens rømmekake med melisdryss og pyntegreier som stort sett trilla ned i midten. 





4711-såpe, også fra Paris, på badet.


Fast tradisjon: Gjestene fikk slå seg løs i bokhyllene mine, og velge hvilke bøker jeg skal lese nå i høst. Alltid like moro! Men først må jeg lese ut de to jeg holder på med nå (Tsjekhov og Sagan).



Og her er teen vi drakk: French Caramel fra Nicolas Vahe, Péche Cassis fra Løv Organic, Afternoon Blend fra Fortnum&Mason, og St. Pétersbourg fra Kusmi. 



Dette har jeg sagt mange ganger før, men det er så koselig med slike små selskaper midt på en søndag formiddag. Pynte litt med blomster, dekke på med servise man har arvet eller fått i bryllupsgave eller hva som helst, slikt man ikke bruker til hverdags (men absolutt bør bruke oftere!). Bake noe. Ha det hyggelig med gode venner! Jeg inviterer til teselskap minst to ganger i året, bursdagsselskap hver sommer, førjulsselskap hver desember - og det er alltid den samme gode stemningen. Herved går oppfordringen videre til dere, kjære lesere. Inviter venner hjem. Feir bursdager. Man ikke matche serviettene med baderomsveggene alltid (det skjer jo meg titt og ofte, hehe, men bare fordi jeg er så glad i blekgrønt!), man trenger ikke legge lista så høyt og føle at man ikke kan invitere hjem med mindre det ser strøkent ut eller man har disket opp med treretters middag. Mer om det her

I allefall - søndag formiddag, levende lys, Mozart, te i mengder, gode venner. 
Akkurat som jeg vil ha det. 



Tidligere selskaper (til inspirasjon) 
Januar 2014
Januar 2013
Oktober 2012
Januar 2012
April 2011
Januar 2011 
November 2010
Januar 2010
Januar 2009

Finn stilen: Teselskap 1
Finn stilen: Teselskap 2








12 kommentarer:

Kristin M. sa...

Så koselig! Jeg hadde blitt verdens lykkeligste om noen hadde invitert meg i et slikt selskap! Men da må man kanskje begynne med seg selv. Skal jammen vurdere å ha et lite selskap på bursdagen min i november! I dagslys!

Maren sa...

Helt perfekt! Det finnes ikke noe bedre enn teselskap. Jeg pleier å invitere til teselskap på bursdagen min i februar. Fungerer på 30 kvadrat, også!

Anonym sa...

Tenk om du kunne invitere alle leserne dine i teselskap..

Siri sa...

sikle sikle sikle!! Digger den Løv-teen forresten. Kjempegod!

Maja sa...

Melder meg definitivt på om du inviterer alle leserne i teselskap! :D

Synne sa...

Dette ser like hyggelig ut hver eneste gang! Blomster, bakst, bokhyller, te og gode venner er virkelig en uslåelig kombinasjon.
(Nå har jeg forresten hygget meg med Paris-bilder og andre innlegg fra den siste tida. Alltid koselig å komme inn hit, selv om intervallene kan bli litt lange i hektiske perioder!)

Stine Arkeologine sa...

Vi får jo være med! ;-) Ser veldig hyggelig ut! :-)

Josefine sa...

Teselskap er utrolig hyggelig! Jeg og de jeg studerer med er i praksis nå, så da ser vi litt lite til hverandre i hverdagen siden alle er plassert på forskjellige skoler i Oslo område. Men vi har invitert hverandre på teselskap to ganger i løpet av disse ukene, jeg og tror tredje sammenkomst er like rundt hjørnet. Det er utrolig koselig å samles på en søndag, drikke te, slappe av og snakke om stort og smått.

Helt enig at det er noe eget å møtes hjemme hos hverandre istedenfor på kafé.

Glamourbibliotekaren sa...

Kristin M: Ja, man må begynne selv, så tar kanskje andre etter hvis man er heldig! :)

Maren: Hyggelig! :)

Anonym & Maja: Haha, må først finne et lokale som kan huse et par tusen mennesker ved småbord! Høres litt krevende ut! :D

Siri: Ja, det er den virkelig :)

Synne: Ja, uslåelig kombinasjon, helt klart. Det kommer flere Paris-bilder i morgen og torsdag! :)

Stine A: Ja, dere får jo egentlig det! :)

Josefine: Høres veldig koselig ut! :)

Glamourstudenten sa...

Helt, helt nydelig. Ser kjempekoselig ut!

Silje sa...

Det serviset altså. Jeg er så misunnelig at jeg blir helt jadegrønn, hehe.

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourstudenten: Takk for det! :)

Silje: Ja, jeg er så fornøyd med det!

Populære innlegg